جایگاه اقتصادی استان قم (۲)
بخش دوم: راهبردها و سیاستهای توسعه صنعتی و معدنی با توجه به عملکرد های فراملی، ملی و منطقه ای بخش صنعت استان: راهبردها: – توسعه فعالیتهای تحقیقاتی در زمینه بازاریابی کالاهای تولیدی استان – توسعه تحقیقات در زمینه تکنولوژی های مناسب برای نوسازی صنایع موجود استان – تکمیل و آماده سازی شهرک ها و ناحیه های صنعتی […]
بخش دوم: راهبردها و سیاستهای توسعه صنعتی و معدنی با توجه به عملکرد های فراملی، ملی و منطقه ای بخش صنعت استان:
راهبردها:
– توسعه فعالیتهای تحقیقاتی در زمینه بازاریابی کالاهای تولیدی استان
– توسعه تحقیقات در زمینه تکنولوژی های مناسب برای نوسازی صنایع موجود استان
– تکمیل و آماده سازی شهرک ها و ناحیه های صنعتی استان برای تأمین نیازهای سرمایه گذاری بخش صنعت.
– بهره برداری مطلوب تر از منابع اولیه استان با توجه به ویژه به صنایع تبدیلی و وابسته به بخش کشاورزان و دام و معدن گسترش خدمات زیر بنایی مورد نیاز صنعت در استان
– بهسازی و توسعه خطوط ارتباطی بین معادن و مراکز مصرف و تجهیز شبکه های حمل و نقل مواد معدنی
– حداکثر بهره برداری از ظرفیت استخراج معادن و تأسیس بانک اطلاعات و ارتقاء سطح فن آوری و کاربرد ماشین آلات نوین در بهره برداری از معادن استان
– توسعه تحقیقات در زمینه اکتشاف و شناسایی کانیهای دریاچه نمک و حوض سلطان
– ایجاد مراکز رشد و توسعه صنعتی وحمایت از صنایع نوپا و کوچک و ایجاد پارک های تحقیقاتی
– ایجاد شهرک های تخصصی در گروههای صنعتی
– ایجاد و راه اندازی سایت راهنمای سرمایه گذاری برای هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی
سیاستها:
– استقرار صنایع کم آب در استان و به طور کلی رشد پایدار تولیدات صنعتی مناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان و استفاده از مزیت های نسبی استان
– حمایت از سرمایه گذاران در صنایع کوچک و دارای مزیت نسبی
– هدایت و حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران به سمت شهرک های موجود و در سرانه اشتغال زایی پایین تری دارند.
– توسعه فعالیت های صنایع دستی و ارتقاء و تکنولوژی فعالیت های سنتی و بومی جهت اقتصادی تر شدن آنها و ایجاد اشتغال مولد به ویژه در روستاها
– تدوین روشهای اجرایی مناسب و علمی برای شناسایی و نقشه برداری از مناطق با استعداد بالای معدنی استان و اولویت بندی آنها.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید