آخرین اخبار

نظری بر اهداف اتاق فکر توسعه استان قم

✅ از اهداف اتاق فکر توسعه استان قم رفع مشکلات انباشته قم و جبران عقب افتادگی هاست. اتاق‌های فکر استانی در پی نهادینه‌سازی مشارکت و همفکری کلیه فرهیختگان جامعه و ورود اندیشه‌ها آنان به چرخه سیاست‌گذاری عمومی است. اتاق فکر در استان قم نیز از چند سال گذشته فعالیت خود را آغاز نموده است . […]

اشتراک گذاری
۱۶ فروردین ۱۴۰۱
89 بازدید
کد مطلب : 374

✅ از اهداف اتاق فکر توسعه استان قم رفع مشکلات انباشته قم و جبران عقب افتادگی هاست.

اتاق‌های فکر استانی در پی نهادینه‌سازی مشارکت و همفکری کلیه فرهیختگان جامعه و ورود اندیشه‌ها آنان به چرخه سیاست‌گذاری عمومی است. اتاق فکر در استان قم نیز از چند سال گذشته فعالیت خود را آغاز نموده است .
اتاق فکر توسعه استان قم به عنوان یک کارگروه NGO متشکل از مدیران بومی متخصص ، کارشناسان و نخبگان متخصص در ۱۲ کارگروه تخصصی با توجه به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به قم در آبانماه سال ۱۳۸۹ و با عنایت به تذکرات و سخنرانی ها و ارائه مسائل و مشکلات قم توسط معظم له تشکیل است.
از اهداف اتاق فکر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ،رفع معضلات و مشکلات انباشته قم و جبران عقب افتادگی ها آن در یک دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت رسیدن به یک جهان شهر شیعه با عملکرد ملی و بین المللی است. که لازم است با این هدف گذاری مقام معظم رهبری زیرساخت های آن متناسب با بیانات ایشان در قالب کمیته های کاربردی تدوین شده که نقشه راه آن متناسب با سخنرانی های ایشان در طول مدت سفر به قم و بر اساس چارت تدوین شده ومنتشر شده از طرف سایت معظم له برنامه ریزی و تدوین شده است در حال تهیه و ارائه طرح ها و راهکارهای اجرایی است که بخشی از آنها ارائه شده و هم اکنون نیز در حال اجراست.
این مجموعه به صورت خودجوش توسط تعدادی از مدیران ، کارشناسان و نخبگان مطیع امر رهبری و علاقه مند به شهر کریمه اهل بیت (س) و با توجه به سوابق مدیریت و تجربه کاری آنها در قالب NGO که نه وابستگی دولتی و نه وابستگی حزبی و سیاسی و گروهی داشته اند و به صورت مستقل تشکیل شده است و علیرغم گزارشات فنی و دست اول آن هیچ گونه حق الزحمه و پاداش و یا مبلغ و… دریافت نکرده و اطلاعات وگزارشات خود را به منظور عملیاتی شدن دغدغه های مقام معظم رهبری برای شهر قم به صورت رایگان در اختیار مسئولین شهر و وزارتخانه های ذیربط قرار می دهند.
افراد متخصص و علاقه مند با توجه به تعریف ۱۲ کمیته کاری تدوین شده با توجه به آشنایی و سابقه در مدیریت و مطالعات موضوعات مطروحه و عملاً صاحبنظران این بخش به صورت دوستانه گرد هم جمع شده اند و خروجی مطالعات و سوابق کاری خود را بدون هیچگونه چشم داشتی در اختیار مدیران، مسئولان و وزارتخانه های مرتبط قرار می دهند و درب های اتاق فکر به سوی کلیه افراد پژوهشگر و نخبگان و علاقه مندان به شهر کریمه اهل بیت (ع) قم جهت پیشرفت و توسعه آن به عنوان یک جهان شهر شیعه و یک شهر آرمانی با عملکرد ملی و بین المللی به سمت همگان باز است.
همه دوستان اتاق فکر در این نکته با یکدیگر توافق و تعهد نموده اند که صرفا مسائل با دید کارشناسی مطالعه، ارزیابی و پیگیری شود و همگان بدون توجه به جایگاه، سمت و مسئولیت برای ارتقای قم و جبران عقب ماندگی های مزمن آن تلاش هماهنگ و هم راستا داشته باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *